Geplaatst op 14 dec 2019
Kerstmis in de klas

Beste ouders,

Afgelopen week hebben we veel schatten gevonden op zak, in de kelder van de school, in het rommelkot, … We maakten er een watermachine van om op de speelplaats het regenwater op te vangen die soms naar beneden stroomt over de omheining… We hebben ook geprobeerd om een knikkerbaan te maken die de 2 klassen met elkaar kan verbinden… Volgende week is er misschien nog wel ergens een vrij momentje om de constructies verder uit te werken!

Onze uitstap naar Wiels was een succes, de kleuters waren helemaal mee met het thema dus de uitstap was een leuke meerwaarde.

Maandag starten we met ons laatste thema van het jaar: kerstmis in de klas. We zoomen in op het kerstverhaal, knutselen allerlei versieringen, maken lekkere kerstdingetjes die we zelf kiezen, leren verschillende kerstliedjes, … En op vrijdag houden we een mini kerstfeestje in de klas. Eerst intiem met de kleuters en juf en dan zijn jullie welkom voor een lekker drankje, knabbeltje en babbeltje vanaf 15u.

Heb je thuis wat kerstversiering te veel en is het misschien een hebbeding voor in onze kerstboom in de klas of…? Geef maar mee!

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso