Rupsje NooitGenoeg!

Geplaatst op 19 mrt 2021
Rupsje NooitGenoeg!

Deze week werkten wij rond 'Rupsje NooitGenoeg! Een rupsje die teveel at.... en een vlinder werd. De kinderen vroegen iedere dag om het verhaal nog eens te lezen en dat deden we dan ook iedere keer in een andere vorm; uit het boek, verfilmd, een theaterstuk en verteld door de kinderen zelf. De eetkaarten hangen nu ook standaard boven de juiste dag op onze weekkalender. De knuffelrupsen werden goed verzorgd en mochten alle activiteiten van dichtbij meemaken.

We zijn een hele week in de weer geweest met fruit sorteren, fruit onderzoeken en tellen, bingo spelen,.... Onze eigen impressie van het rupsje maakten we met stempels in verf gedompeld. We bekeken ook een mooi filmpje van de cyclus rups naar vlinder.

Versje van de week:

Rupsje NooitGenoeg bleef maar eten

Een appel,  2 pruimen en 3 peren

Hij verstopte zich in een cocon en al veel minder

Zo werd Rupsje NooitGenoeg de allermooiste vlinder!

Op vrijdag mochten we weer KLASOVERSCHRIJDEND werken met de kleuters van juf Karen en sloten we de week af op onze grote speelplaats met alle kleuters!

Volgende week: We maken van onze klas een boerderij! Welke dieren staan er op een boerderij en wat doet de boer nu ook alweer?

Tot maandag!

Welkom bij JK B - Giete!!

Volg hier onze avonturen van in de klas.

We zijn een een diverse klas en vinden het belangrijk dat je jezelf kan zijn.

Want jezelf kunnen zijn is het fijnste dat er is!

xoxo