Mol Marcel en Sint op bezoek.

Geplaatst op 10 dec 2018
Mol Marcel en Sint op bezoek.

Beste ouders,

page1image1872

Via klassieke muziek leerden we veel over de manieren en eetgewoonten van de mol. Gepaste bewegingen uitvoeren op het ritme van de muziek en beluisterde instrumenten bij de juiste regenboogkleur plaatsen lukte ons aardig.
Bedankt aan de ouders die ons hebben kunnen begeleiden naar Bozar.

Wat indrukwekkend ... om in rode zachte klapstoelen te genieten van het Nationaal Orkest van België in de grote mooiste zaal Henry Le Boeuf.
Daarna hebben we het aanstekelijk lied “ Draaien aan het grote roer” ingeoefend voor de komst van de Sint
... ook de buizeninstrumenten “ Boomwhackers” kwamen eraan te pas... daardoor waren we woensdag zelfs vergeten tijdig te gaan ravotten op de speelplaats.

Dit jaar kwam de Sint met de bakfiets want hij staat er helemaal achter dat wij een Schoolstraat willen “hebben”.
Hij kent ons ook goed want hij wist dat :
we graag voetballen, geïnteresseerd zijn in letters, tekenen met sjablonen,

met molletje ( knuffel van Elif) spelen
en nog wat konden gebruiken voor ons poppenappartement. Dus kregen we voor de klas :

• een bal met zeedieren als versiering

• sjablonen van boerderij, jungle...-dieren

• een knuffel (de mol uit het prentenboek” Wie heeft er op mijn kop gepoept?”)

• een letterpuzzel

• een familie buigzame poppen

Hij was ook heel blij met de tekeningen.
    Ilya vertelde nog even over de plastic-soep
    en Holden was fier dat de Sint zijn geconstrueerde staf ( van clicks ) meteen in gebruik nam.

Volgende 2 weken heerst er kerfsfeer in de klas . Gezellige groeten van Mali Malak & juf Nancy

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)