Geplaatst op 21 sep 2019
Mobiliteitsweek

Dag ouders,

We hebben een leuke week achter de rug.

Het begon met de wielen-parade… bedankt aan alle ouders die ons hebben kunnen begeleiden! Toch spannend ( vooral voor de juf ) de kinderen  die zonder remmingen de heuvel afdalen.  Tijdens een reflectiemoment bleek dat de politieassitentie indruk had gemaakt , ze voelden zich voornaam, omdat ze op de autobaan mochten rijden.

We hebben 3 peuters op bezoek gehad en voor hen hebben we “De wielen van de bus gezongen “ ( = herkenbaar voor de kleinsten en geeft hun veiligheid).

Oumar vroeg om de ukelele uit te halen en klasgenoten verzonnen grappige nieuwe zinnen bij het lied. Bv: De broers aten heel graag snoep in de bus. De bomen in de bus dansten maar. De politiemannen in de bus waakten maar… enz.

Ze hebben ook goed het doel van de mobiliteitsweek door ( minder uitlaatgassen van auto’s en motorfietsen …  ) dankzij de actie “ Help ik stik ! “ van vorig jaar door het oudercomité , de geschilderde verkeersborden ( de kleuters hun idee om het doel van deze week niet te vergeten ) en het prentenboek “ het rondpunt “ als diavoorstelling op onze grote klasmuur. Ze hebben het ook goed nagespeeld met concreet materiaal waarmee we samen het decor gemaakt hebben voor de “grondpoppenkast”.

Met onze stem maakten we een partituur voor een “ ant- rook ( = uitlaatgassen) orkest. Ik ben benieuwd of ze het thuis ook alleen voor jullie kunnen “voordragen”.

Een zestal kinderen hebben al hun zakdoekendoos meegebracht… met de komende herfstperiode zullen die goed van pas komen.

Dit weekend plaats ik nog de foto’s van het voorbije thema op de website ( sintlukasbasisschool.be ) Komende 2 weken gaan over vormen en krijgen de kleuters hun symbool.

Nog een warm, zonnig weekend allemaal, geniet ervan.

Juf Nancy