Geplaatst op 1 dec 2019
Gevaarlijke boeken

Beste ouders,

Zoals Mol uit het prentenboek “ Gevaarlijk “ leerden we één ding uit de klas met zoveel mogelijk woorden te omschrijven en daarna te laten raden door andere klasgenoten en leerlingen uit het 1ste leerjaar. We hebben o.a. ook in leeftijdsgemengde groepen  2 vehalen verzonnen en getekend , via luisteroefening vreemde wezens-woorden gepuzzeld en samen een boekenlied gezongen met  bewegingen , pictogrammen, geschreven woorden en tekeningen als ondersteuning.

Ik ben ook telkens ontroerd als de lln voorlezen voor de derde kleuterklas… want volgend jaar kunnen zij dat ook… de tijd gaat snel.

Daarnaast hebben we samen met taalknuffel draakje voor elke letter uit het alfabet een knuffel gezocht waar je vooraan in zijn/haar naam dezelfde letter hoort. Bv. op de foto hierboven zie je de Z van zeepaardje, de E van elfje Caramella, de B van Bambi, de D van draakje en een deel van de letter G van garnaal.

Bedankt aan alle kinderen die een knuffel hebben meegebracht om onze opdracht te doen slagen.

Door het theatervoorstelling WOLK hebben we verschillende soorten wolken leren schilderen met waterverf en bouwen met lego. Deze week kregen we ook gratis 1 prei  per kleuter en daar hebben we “ wolkenstoemp” mee bereid , waar we allerlei nieuwe vormen/dingen in ontdekten en iedereen heeft zijn portie daarna ook opgegeten.

Het prentenboek “ TRAM Bxl “ uit het voorleesmoment in de bib paste ook volledig in ons thema… het had geen tekst en wij konden die er later zelf bij verzinnen.

Vrijdag 22 november hebben we de verjaardag van Seppe gevierd en het afscheid van Oumar. Hij ging vanaf maandag 26 november naar de tweede kleuterklas omdat we hem nog wat meer tijd willen geven om het Nederlands onder de knie te krijgen.

Holden heten we vanaf maandag 2 december weer welkom in de derde kleuterklas om zijn welbevinden terug te vergroten.

De twee komende thema’s zijn  “ De Sint is dol op de familiehoek “  en daarna een project samen met 2KK  “ Schat in de zak “ en daan gaan we o.a. naar

de tentoonstelling “ sorted-resorted” van Gabriel Kuri in Wiels.

Ik kijk er naar uit

juf Nancy