Sint speelde graag in de familiehoek.

Geplaatst op 8 dec 2019
Sint speelde graag in de familiehoek.

Dag iedereen,

Sint is al weer naar Spanje… hopelijk niet de hele weg op zijn elektrische step !

Alle kleuters en leerlingen leerden een supersnel lied en kregen  elk een snoepzak + iets van speelgoed voor in hun klas .  Hij wist dat ons alfabetspel nog geen knuffel of speelgoeddier had voor de letters Q, J, Y en X . Vandaar kregen we als cadeau een vingerpopheksje Quenta, een Jachtluipaard, Yannick de handpopdino en  Xenoceratops = een dinosaurus. Tevens speciaal o.a. voor Seppe  & Sultan het harige aapje. Omdat de kleuters ook niet altijd meteen kunnen vertellen wat ze gemaakt hebben of waarmee ze gespeeld hebben mogen ze vanaf maandag  zelf foto’s nemen ( voor het opruimen  ) en kan iedereen die bewonderen op de website. ( ook de Sint heeft beloofd dat hij eens gaat kijken ).

We hebben ook een opdracht gekregen om beter te leren samenwerken/spelen op de speelplaats… een kring maken met z’n allen en de handen niet loslaten om een “lichaamsknoop “te ontrafelen… oef,  na wat oefenen lukte het ons zonder de juf.

Via het prentenboek “ Een dag met Robby” leerden we dat iedereen het niet even breed heeft. Een warm verhaal over leven in armoede, maar meer nog over creativiteit. Ik ben ook blij dat de kleuters uit de derde kleuterklas graag eens met alles spelen, meisje of jongen… het doet er niet toe… ik heb veel jongens zien spelen met de poppen , strijken, haren zien kammen en vlechten . En veel meisjes spontaan zien spelen met meisjes en jongenssuperhelden van playmobil of bouwen van een robot of politiewagen van lego.

Maandag starten we met ons eerste kleuterproject, joepie! Deze keer een project met 2 & 3KK. Het wordt een week vol schatten op zak… Wat kom je tegen op straat? Wat past er in je zak of is het te groot maar wil je het toch graag meenemen, want zie je daar nu net niet iets heel speciaals in? Wat kunnen we met al die materialen die we zomaar ergens vinden of vanonder het stof halen in de kelder, op zolder, … allemaal maken? Dat zien we bij juf Anaïs in de klas… Welke prachtige kunstwerken kan je maken met allerlei gevonden materialen? En kunnen we die kunstwerken zelf nabootsen? Kunnen we er prachtige stillevens van maken? Dat dokteren we dan weer allemaal uit bij juf Nancy in de klas.

Op donderdag 12/12 gaan we op uitstap naar Wiels, naar de tentoonstelling van Gabriel Kuri: ‘Sorted, resorted’.

Wij kijken er alvast enorm hard naar uit!

Heb je thuis iets liggen en dat zou als ‘schat op zak’ kunnen dienen? Geef maar mee met je kleuter!

juf Nancy

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)