Een schat in je zak !

Geplaatst op 5 jan 2020
Een schat in je zak !

Beste ouders,

Ik wens jullie een gezond nieuw jaar toe met veel warme , gezellige momenten.

Na een vakantieweek, hoop ik dat iedere kleuter zijn/haar nieuwjaarlied nog op de juiste toon kon zingen ;0). Ze hebben alvast veel plezier beleefd aan het maken van hun nieuwjaarsbrief . Verf spuiten in de slazwierder , snel draaien en glitters daarna strooien … smaakte naar mee ( vandaar een 2de sessie op hun aanvraag ingelast).

Het project samen met de tweede kleuterklas was zalig.  Een themalied met 2 ukeleles maakte indruk ;0°

De kleuters verzonnen mooie en soms grappige tittels bij de kunstwerken van Gabriel Kuri.

Ze waren zeer vindingrijk in het combineren van verschillende materialen die ook de kunstenaar gebruikt in zijn werken. Velen hebben ook geconcentreerd en lang samen dingen bedacht, ontworpen en gerealiseerd  en dat allemaal in harmonie :0).

We hebben ook genoten van de tentoonstelling en het gebouw zelf.

De museumopzichters waren onder de indruk hoe de kleuters genoten en de opdrachten uitvoerden zonder een werk aan te raken.

Via deze weg wil ik nog eens iedereen bedanken die mee kon gaan om de uitstap te begeleiden.

We hebben ook de laatste dag voor de kerstvakantie afscheid genomen van juf Evy

( Baobab ). Bedankt voor de fruitbrochettes Evy en het nieuwe prentenboek voor de klas. Ze hebben met veel plezier jou getekend en het was mooi om te zien hoe jij daarvan genoot.

Komende thema is “  Opruimen is een kunst. “ en we verwelkomen juf Tine als zorgjuf.

Mvgn juf Nancy