woensdag = is UILdag
Weet je nog wat uil graag met jullie doet ?
Bv.:
- tellen en één getal vergeten en jullie moeten kunnen zeggen welk cijfer
( bv. met uilenstem ;O 1,2,3, 4, 5, 6, 8, 9 10)… je kan het iets moeilijker maken door tot 20 te gaan of tijdens het opsommen van de getallenrij versnellen en vertragen…
- Wat komt er voor de 3 ? Wat komt er na de 8 ? Wat komt er voor de 1 ? …..
- Het dansje van “Swingen als een kangoeroe “ van Jeroen Schipper …
zie Youtube (dansen met linkse en rechtse sprongen )
- Of een reactiespel met vliegenmeppers ( hebben we gedaan met vervoersstikkers ) Uil zegt dan “ Waar is er een kaartje met 5 dingen… om ter vlugst meppen… wie zijn mepper onderaan ligt was het snelst en heeft een punt. Zo kan je het ook moeilijker maken in vraagstelling bv. Waar zijn er 2 meer dan 3 dingen op een kaartje ? Waar is er 1 meer dan 7 ? Waar zijn de minste ? De meeste ? Of een denkvraag… waar zijn er evenveel ? ( = is er niet ) Zie foto van het materiaal met dinostikkers… je kan het ook eventueel zelf knutselen en dan spelen bv. met karton, papier, en er zelf het aantal op tekenen , stempelen of plakken
En wie wil kan deze schrijfpatronen eens uitproberen. Uitdaging... er zit een nieuwe bij de liggende 8 = ogen van de uil.
Veel succes!
Vanwege Uil & juf Nancy
Onze klas
"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."
(Chinese spreuk)
Ga naar onze online Drive map: LINK