Geplaatst op 17 apr 2020
Kleuternieuws

Beste ouders

Zoals jullie reeds vernomen hebben gaat onze school nog niet open. De maatregelen werden verlengd tot en met 3 mei.
Met ons kleuterteam zaten wij samen om ons te organiseren voor de komende 2 weken.

Praktisch
- Elke maandag zal er een mail verstuurd worden waarin het thema van aanstaande week aangekondigd wordt.
  Wij willen vooral de leefwereld van de kinderen betrekken en ontdekken.
- Elke vrijdag zal er ook nog gecommuniceerd worden met een extra mailtje (eerder een terugblik).
- Tussendoor worden er opdrachten/uitdagingen gepost op de klaspagina.

Het is absoluut niet onze bedoeling om jullie nog meer te belasten of onder druk te zetten. De opdrachten zijn vrijblijvend. Het moet vooral leuk zijn voor de kleuters.
Kleuters leren vooral al spelend.

Interactie
Omdat wij het belangrijk vinden om de interactie tussen de kinderen en de juf te behouden, zouden wij wekelijks 1 contactmoment organiseren.
Voor de jongste kleuters (Karen en Maité) zal dit, vrijblijvend, individueel gebeuren.
Voor de oudste kleuters (2KK en 3KK) zal dit, vrijblijvend, in de vorm van een groepsgesprek zijn.

Wanneer?
juf Maité: Elke weekdag tussen 10u en 12u
juf Karen: Elke weekdag tussen 10u en 12u
juf Anaïs: dinsdag 21 april om 17 uur (1 op 1 kan als kleuters hier behoefte aan hebben mits afspraakmoment)
juf Nancy: donderdag 23 april om 17 uur

Hoe?
- Juf Karen en juf Maité zullen jullie persoonlijk contacteren om te bevragen wie graag eens een met juf wilt praten of Facetimen.
- Juf Nancy en juf Anaïs zullen jullie een link posten op de klaspagina en delen in de Whatsapp (juf Anaïs). Deelnemen is vrijblijvend, maar er moet wel een ouder aanwezig blijven tijdens het gesprek.

Contact
In de loop van volgende week gaan wij jullie ook eens opbellen om te laten weten dat wij voor jullie klaar staan!
Voor de jongste kleuters zal dit de klasjuf (Maité/karen) of zorgjuf (Isabelle) zijn.
Voor de oudste kleuters zal dit de klasjuf (Anaïs/Nancy) of zorgjuf (Tine) zijn.

Het zijn voor ieder van ons bijzondere tijden, maar samen komen wij hier zeker door.
Nog vragen? Mail gerust je klasjuf!

Hopelijk tot snel !