Mali- Malak onze klaspop.

Geplaatst op 14 sep 2017
Mali- Malak onze klaspop.

Tijdens deze twee weken hebben we vooral kennis gemaakt met de klaspop een slak Mali-Malak en de klas.

In het prentenboek “ Blij met mij “ stelt Thomas zich voor dat hij een dier kon zijn zoals bv. een slak. Dan zou hij alles lekker traag kunnen doen en in het huisje op zijn rug kunnen wonen.

Maar wat als er een feestje is ? Dan komt hij pas aan als alle taart is opgegeten en iedereen naar huis wil gaan…

N.a.v. dit verhaal stellen we ons de vraag  “ Welk dier zou jij een dag willen zijn en waarom ?

·      Abdel zou graag dan een olifant zijn omdat hij dan met een slurf veel dingen kan vastnemen/dragen.

·      Mohamed ook een olifant maar dan om iedereen een douche te geven via de slurf.

·      Divine graag een vogel die kan hoog vliegen en dan alles vanuit de lucht zien.

·      Ensar een haai om alle mensen op te eten .

·      Elise een vogel omdat die heel de wereld kan rond reizen.

·      Lou een vlieg omdat die omgekeerd aan het plafond kan blijven plakken.

·      Bas een hond omdat die hard kan blaffen als iemand te dicht in zijn buurt komt.

·      Pol alle dieren omdat hij een echte dierenvriend is.

·      Firdevs een slak omdat die kunnen glijden.

·      Judith een papegaai omdat die goed kan “ napraten “.

·      Osman een dino omdat die alles opeet.

·      Elouan zei eerst een slak , maar daarna zou hij toch liever een mens willen blijven die zonder vleugels kan vliegen.

·      Aïssatou een octopus om overal te kunnen zwemmen.

·      Ali-Kerim een bij want die maakt voor alle kinderen honing.

·      Janneke een konijn omdat die schattig kunnen zijn en die kunnen op hun gemakje alleen in een huisje wonen.

·      Mariama een konijn omdat die goed kunnen snuffelen.

·      Kholoud een dolfijn omdat die hoog kunnen springen.

·      Nora een hond omdat die zoals ze in het prentenboek vertellen goed kunnen ruiken… bv. waar de snoepjes liggen. En vieze dingen ruiken… neemt ze er maar bij… want die kan ze als mens ook goed ruiken.

·      Nour een pinguïn want die zwemt graag.

·      Noa een hond , want dan kan ze blaffen als ze iets “ stouts” ziet.

·      Hamza ( was toen nog onderweg naar België.)

Thema van de volgende 2 weken :Wij zijn in (f)vorm!

Iedereen krijgt zijn symbool ….

( cirkel, driehoek, vierhoek, rechte, gebogen of gebroken lijn )