Geplaatst op 26 nov 2017
Heksenfee

Vandaag onze laatste dag over  HEKSENFEE !

Nooit gedacht dat jullie het  Franstalig themalied met ondersteuning van klassieke

muziek  zouden kunnen meezingen.

Want er zaten toch enkele moeilijke woorden in zoals s’ ébouriffer en s’ esclaffer ???

Na het concert konden we ook de muzikale fragmenten juist rangschikken en gepast op bewegen. Bv. eten en drinken als een fee, leren vliegen op de bezemsteel,

rolschaatsen en roeien zoals Rozemarijn.

In de voormiddagen hebben we de gebruiken van feeën en heksen verder ingeoefend in de heksenhut.

Iedereen heeft een bladzijde geschilderd uit het prentenboek en dat gaan we bundelen tot een kamishibaiverhaal.

Tijdens het forum vertellen we wat we geschilderd hebben en zondagavond zijn de foto’s ervan te zien op de website.

We hebben een boom leren verstevigen met papier-maché.

Met o.a. het kosteloos materiaal van de mama van Judith hebben we een luchtkasteel geknutseld met gouden torens en regendruppels aan de wolken genaaid.

De heksenhutten en roeiboten uit het verhaal hebben we nagebouwd met kaplablokken.

In de namiddagen hebben we genoten van ons project samen met het 1ste leerjaar.

Bij de heks kon je o.a. toverdrankjes volgens een stappenplan brouwen, griezelige muziek beluisteren en experimenteren met druppeltellers.

Bij de fee kon je zeep raspen, mengen met uitverkoren badschuim en kruiden om daarna tot een “geurbol” te kneden.

Met max 4 zelf gekozen stikkers een verhaal verzinnen en tekenen.

De heksenfeecode kraken en je eigen naam en zelf gekozen woord in geheimschrift

weergeven.

Gisterennamiddag zijn we naar de bib van Schaarbeek geweest .

In het kader van de voorleesweek werd het verhaal van “Berre vindt een papiertje “

verteld. We hebben het boek meegekregen en gaan het volgende week verder uitwerken. Wie een verzameling heeft en die mag laten zien in de klas… GRAAG!

De week daarna komt de Sint en gaan we met verzamelde voorwerpen zelf speelgoed maken en of spelletjes uitvinden.

Fijn weekend!

Juf Nancy

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)