Wijn zijn in(f)vorm !

Geplaatst op 29 sep 2018
Wijn zijn in(f)vorm !

Beste ouders,

We hebben jammer genoeg van Akram moeten afscheid nemen… hij is verhuisd naar Evere en gaat nu naar de school van zijn oudere broer Achraf.

Maar het goede nieuws is dat 2  nieuwe klasgenoten Eliana en Zeynep  meteen welkom waren in onze klas en dat ze zich snel “thuis “ voelden.

Jullie ketjes hebben groepswerken gemaakt bestaande uit vormen.

( dag één… met wasco’s vormen tekenen, dag 2 met tape vormen plakken op hetzelfde blad, dag 3 overschilderen met ecoline en dag 4 de plakband eraf pellen.

Een prachtig resultaat aan de voor- èn achterkant .

Iedereen heeft zijn symbool en kleur gekregen en heeft er  een “ ding “ bij verzonnen.

Bv Elifnaz haar zilveren cirkel is een wiel van een fiets.

Zeynep haar zilveren driehoek is een frietzak,

Arda zijn korte lichtblauwe lijn is de voet van de slak en de staart van een hond.

Michael zijn donkerblauwe gebroken lijn zijn de tanden van een krokodil.

Esme haar zilveren gebogen lijn is de snor van Felix ;0)

Otto zijn lichtblauwe gebogen lijn is de sjaal van een sneeuwman.

We hebben Felix zijn verjaardag gevierd. Iedereen heeft zijn best gedaan om de jarige zo “ realistisch “ mogelijk te tekenen. Eerst overlopen we eens alle lichaamsdelen die we zien + de kleur van ogen, haar en kledij.

Felix had toen een mooie beeldspraak voor het woord wimpers nl. “ de achterwenkbrauwen “.

Alfie maakte ook een mooi nieuw woord voor dak …. Ze zei “ Mijn lichtblauwe driehoek is de kop van mijn huis “

Fijn om te zien en horen hoe de kinderen hun “ plan “ trekken om zich mondeling verstaanbaar te maken .

Komende 2 weken hebben we het over onze stad  “Schaarbeek “ en komt een derde kleuterklas uit een dorp naast Tongeren op bezoek en komen studenten ( uit Odisee, opleiding leerkracht lagere school ) proeven hoe het er aantoe gaat in een kleuterklas.

Mvgn juf Nancy