Geplaatst op 14 sep 2019
weektwee

D A G
A L L E M A A L !


In onze klas was het deze week weer heel fijn vertoeven.. Het materiaal in de hoeken van de klas wisselde en veranderde, er ontstond een ander spel en nieuwe zaken werden geëxploreerd en uitgeprobeerd..

Een greep uit onze dagelijkse avonturen..
Onze klas voelt voor iedereen veilig, vertrouwd en warm aan. Het is mooi om te zien hoe betrokken en geconcentreerd ze opgaan in hun eigen zelfstandig spel. Alle kleuters vonden de verschillende spelletjes en liedjes  rond verbondenheid heel leuk.
* We maaaaaaaken een … (Hektor: “huis?”) *
* We maken .. (Frodo “een kringetje”) *
* van jongens en van meisjes * (zei juf K)
> vraag je kleuter dit eens te zingen of te dansen!


We leerden om de dopjes na gebruik weer op de dikke stiften te zetten. Dit gaat eigenlijk heel vlot!
In plasticine werden door insnijding en manipulatie trappen geboren (Jerom), ijsjes (Lina en Souleymane), er werden kleine worstjes en balletjes gerold (Elizan en Fidan en Yusra) .

 

In de bouwhoek transformeerden de blokken en de gespikkelde stenen in varende stoomboten (Jerom), er waren er opnieuw kastelen aanwezig (Mila, Ayoub) en de
kasteel torens vielen telkens om (“boem patat”) door de nieuwsgierige handjes van Hektor. Fantasie, en het onderzoeken van hoe materiaal reageert zijn zaken die jullie kleuters spontaan opzoeken, uitproberen, nogmaals uitproberen, erop reageren, en hier informatie uit halen. Dit blijft voor mij ook heel boeiend om te observeren, mee te spelen, en hun spel verder uit te diepen.
 

Vrijdag maakten we lekkere perenmoes van de peren die juf Alisha meebracht van op haar boerderij! MM..
 

! Komende MAANDAG is het om 8u50 de aftrap van de week van de mobiliteit. Jullie kleuters mogen onder begeleiding van mama of papa mee rollen (met step / fietsje / rolschaats / skateboard / poppenwagen / ..) naar het Gaucheret park, en dit onder politie begeleiding in een heuse parade OP straat! Nadien keren we te voet terug naar school, dan begeleiden de juffen mee terug.
! DONDERDAG  mogen de kleuters hun fiets of step meebrengen naar school, want juf Alisha heeft voor de turnles een fijn parcours gepland!

____________*
                                            Fijn zonnig weekend! X juf K*

 

terug

Onze klas

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art