* informatie Jongste Kleuters *

Geplaatst op 31 aug 2018
* informatie Jongste Kleuters *

Beste ouder

Wij hopen dat jullie samen met jullie kleuter een deugddoende en zalige zomervakantie achter de rug hebben!

Wij hebben alvast héél veel zin in een nieuw schooljaar waarin we van start gaan met de twee graadsklassen van de groep jongste kleuters.
Juf Maité neemt als klasjuf de ene groep voltijds voor haar rekening, juf Karen en juf Alisha zijn samen halftijds klasjuf voor de andere groep.
Jullie kleuters, de 3 jarigen die vorig jaar bij juf Maité zaten, werden gesplitst in twee evenwichtige groepen.
Deze beide groepen groeien per instapmoment van de peuters, de 2,5 jarigen.

Wij verwelkomen jullie graag terug op school op maandag 3 september.
Om 8u50 is er een kort startmoment met onze school,
daarna gaan we samen naar onze klassen.
Jullie mogen de kleuters tot in onze klas brengen, dan kunnen jullie samen de klas verkennen en dan maken we graag tijd voor een babbeltje met iedereen.

Graag vragen we om zoals vorig jaar reservekledij, een doos zakdoekjes en vochtige doekjes en eventueel een knuffeltje mee te brengen.

Op de school website (WWW.SINTLUKASBASISSCHOOL.BE) gaan de beide groepen een aparte klaspagina krijgen, waar jullie naar goede gewoonte nieuws en uitgebreide foto's kunnen terugvinden van jullie kleuter zijn of haar belevenissen in onze klassen.
Deze klaspagina wordt de pagina voor de klas van juf Maité.

Hieronder de groepsverdeling voor komend schooljaar:

juf Maité ///                              Sehmusali - Izarra - Noor - Luka - Niko Roos - Boubacar - Penda - Manel
                                                - Viggo - Musab - Waeel - Alex (nieuw)
                                               + instappers

juf Karen & juf Alisha  ///
                                              Adam -  Ahmed - Mohamed Alpha - Farah - Sen - Oscar - Sam - Ellie - Ezra
                                             - Mira - Fidan - Sami
                                              + instappers

Enthousiaste en warme groeten van het team van de Jongste Kleuters*
Juf Maité, Karen en Alisha
_____________________________

Tips van Kind&Gezin

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art