DIkke truiendag wordt dikke truienweek!

Geplaatst op 8 feb 2020
DIkke truiendag wordt dikke truienweek!

Er zijn al te veel trekvogels teruggekeerd naar ons land, ik zag deze morgen nog een reiger zitten in zijn nest… Het is tijd dat we het thema afronden. Hopelijk heeft iedereen al kunnen genieten van ons zangtalent, de kleuters stonden erop dat ik de opname aan jullie bezorgde. Ik heb enorm genoten van het thema en het leek toch dat jullie kleuters het ook wel konden appreciëren. Daarnaast vierden we met de nodige bijkomende, ja ik kan al spreken van tradities, de verjaardagen van Noor en Farah. Dinsdag is Waeel aan de beurt, joepie!

Maandag starten we met een groot schoolthema: ‘De dikke truienweek’. In plaats van enkel en alleen de jaarlijkse dikke truiendag, dit jaar op dinsdag, met de daarbijhorende actie om je verwarming 1 graadje lager te zetten, gaan wij als school voor de dikke truienweek! Een graadje lager zetten, doen we dus elke dag en op vrijdag zetten we hem zelfs volledig uit.

Het vogelthema kan ook nog een beetje verder leven… Het klimaat geraakt helemaal uit balans en wij als school, wij als klas kunnen ons steentje bijdragen! We gaan met onze klas op zoek naar 5 acties die wij extra in de verf gaan zetten. We kijken naar energiebesparende acties, maar ook acties voor de dieren, specifiek voor al wat vliegt, zwemt en kruipt.

Heb je thuis nog plastic flessen groot of klein, wij maken ze wel fijn!

"Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is een te blijven als je groot wordt."

- Pablo Picasso