Leren van elkaar en met elkaar.

Geplaatst op 9 feb 2020
Leren van elkaar en met elkaar.

Beste ouders,

Wat zalig om te mogen meemaken, hoe de kleuters de uitdaging aangingen om mij iets bij te leren. Onbewust hebben ze hun eerste mini spreekbeurt achter de rug.

Jeroom verbaasde me, met het hervertellen van het boek over de evolutie. “ Het leven op aarde “. Matthias weet dat er land en onder watervulkanen bestaan.

Daardoor bracht Holden de volgende dag zijn vulkaan- en lavasteen mee.

Sevren kon als een echte wetenschapper ons meer vertellen over o.a. het zwarte gat.

Lucy & Ellis leerde mij  hun helden Lady Bug & Cat Noir kennen en begonnen spontaan heldenmaskers te knutselen voor alle taalknuffels .

Adam, Léon en Mamadou hadden het vooral over de snelheid van hun speelgoedauto’s en het aantal koprollen deze konden maken.

Iclal weet hoe je een “ slymebeest “ het best tegen de muur kwakt.

Raphaël leert ons hoe we een stappenplan goed opvolgen.

Zakaria wil ons leren touwtje springen. Sultan en Gabrielle toonden ons verschillende figuren  met hun fluogekleurde regenboog touw.

Orion heeft het uitvoerig over zijn dieren in zijn nieuwe huis.

De zeven anderen komen een andere keer aan de beurt… zij hebben scenario’s bedacht om beter te spelen in de familiehoek. Ze zochten de gepaste attributen en verkleedkledij bij elkaar en shminkten zich naargelang hun zelfgekozen rol.

Hanna was een kordate politieagente. Seppe werd een opa en woonde in de Protstraat… dat kon hij beter onthouden dan het voorstel van Lucy nl het Liedtsplein :O).

Naimé straalde als prinses en wou vriendschap sluiten tussen draak en muis.

Elia was afgelopen week ziek, maar kan nog de komende week een scenario bedenken samen met Ben & Sarah want die willen ook nog graag aan de beurt komen.

Hoe wij in de klas een steentje kunnen bijdragen om de klimaatopwarming tegen te gaan… behandelen we in de komende twee weken.

Alvast groeten van de klimaatcontroleurs.