Een themaloze week.

Geplaatst op 17 jan 2021
Een themaloze week.

Dag ouders,

Infobriefje : Over de voorbije 2 weken!

De uitdaging is geslaagd, in groepen van 5 hebben jullie kinderen
( na inspiratie uit het boek “ Opruimen dat is de kunst” ) leuke creatieve sorteer/opruimmogelijkheden gevonden. Benieuwd ?
... zie foto’s op de klaspagina.

De verzamelkabouter gaat ’s nachts op wandel in onze klas en legt alle op de grond gevonden voorwerpen in zijn kar. De volgende schooldag helpen telkens andere kinderen om zijn gevonden spullen weer juist op te bergen.
De kleuters leren iets grondig onder de loep nemen en daarbij verschillen en gelijkenissen verwoorden , gebruik makend van wiskundige begrippen.

Onze tweeling Spik & Span ( ook kabouters ) zijn hierbij een dankbaar middel om dit te oefenen.
Bv. De baard van Span is
korter dan de baard van Spik. Ze hebben beiden een muts. Bij alle 2 hoor je vooraan in hun naam de “sp” . Of de eerste 2 letters van hun naam beginnen met dezelfde letters S & P

Tijdens het rijmen met taalknuffel muis in de themaloze week , kwamen sommige kleuters op grappige of niet zo evidente woorden.
Bv. : Ezra riep spontaan bij mond
... kont & Oscar ... blond

Luka bij oog .... psycholoog

Sam hield van het naaien met glitterijzerdraad,
Boubacar & Sehmusali waren fier dat het rijgen van een patroon zo goed lukte. O.a. Viggo , Mohamad Alpha, & Musab lieten zich volledig gaan tijdens het dansen als een elf !
Oumar & Le´on leerden de voor mij onbekende wereld van “ Paw Patrol “ kennen & vertelden gretig over de figuren en hun talenten/eigenschappen.
Waeel, Ilyas en Penda toonde mij hun favoriete spellen op TinyTap - App. Leerlingen uit het vierde leerjaar nodigden ons uit voor een gezellig voorlees- en spelletjesmoment op de grote speelplaats.

Tijdens individuele gesprekken gaven alle kleuters aan waar ze nog iets over willen bijleren in de derde kleuterklas. Enkele suggesties kan je horen via het digitaal- forum-filmpje op de schoolpagina.
We beginnen met enkele voorstellen van Waeel ( lwoordspelletjes/plakken), Ezra wil o.a. iets bijleren over dieren & Oscar wil naast zijn andere suggesties eens raadsels oplossen
... en daar maak ik dan de komende weken een heerlijk thema-hutsepot van ;0)

Dikke groet.

Juf Nancy

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)