Wij zijn in f(v)orm !

Geplaatst op 24 okt 2021
Wij zijn in f(v)orm !

Thema: Wij zijn in v(f)orm !

Dag ouders,

Het is zover , na veel experimenteren en exploreren heeft elke kleuter zijn symbool gekregen. Na wat denkwerk en fantasie hebben ze hun vorm creatief verwerkt in een tekening.
Mayssa heeft van haar zilveren cirkel een buik gemaakt,
Enes zijn lichtblauwe cirkel werd een bolletje ijs op een hoorntje.

De gouden van Ravza werd het wiel van een auto en bij Ayoub werd het een donkerblauwe taart.
De zilveren vierhoek van Hektor werd het hoofd van een robot, de lichtblauwe vierhoek van Ugo werd een schoorsteen op het dak van een huis, De gouden vierhoek van Frodo werd een hijskraan en de donkerblauwe van Jerom een garage voor een boot die eerst nog de tsunamigolf aan’t trotseren was ;0).
De lange rechte zilveren lijn van Lina werd de rand van een zwembad, de korte lichtblauwe lijn van Sory Binta een duikplank, de gouden korte lijn van Aissata een deur in het glitterhuis en bij Sehmusali werd zijn donkerblauwe rechte lijn een treinspoor.
De gebroken zilveren lijn van Giselle werd het gras en bij Elouann werd de donkerblauwe gebroken lijn de tanden van een Tyrex.
De zilveren driehoek van Pixie werd het kroontje van Elza, de lichtblauwe driehoek werd bij Mila een verjaardagsslinger, de gouden driehoek van Clea werd een “ verjaardagsheksenhoed “ en de donkerblauwe van Elif werd de vlag of het zeil van een boot.
De gebogen zilveren lijn van Elizan werd lang haar, de lichtblauwe gebogen lijn van Soulaymane werd het lijfje van een zeemeermin, de gouden gebogen lijn van Timur werd de regenboog en de donkerblauwe van Yusra werd een strik onder de kin.
Ze zijn naast verschillende andere activiteiten te bewonderen op de klaspagina.

Huidige en komende week vragen we ons af :

• Welke delen van het lichaam kennen we al, willen we leren kennen ( vanbinnen en vanbuiten

) en waarvoor dienen ze ?

• Waarom moeten we zo goed voor ons lichaam zorgen ?

O.a. maandag werd er in de klas de tanden gepoetst en kreeg iedereen een briefje mee om in te kleuren wanneer je best je tanden poetst ( ’s morgens = zon en voor het slapen gaan = maan ) We leerden al zelfstandig lichamen te bouwen met lego , kapla en magneten.
    En sommige hebben al eigenschappen van verschillende standbeelden ( afbeeldingen van de kunstwerken ) leren vergelijken en verwoorden.

Tevens is het fijn om te horen/zien hoe slakken en vormen blijven ontdekt worden in de boekenhoek.

Met een grote tandpastagrijns Groeten wij u.

Mali Malak en zijn juffen .