10jSLB, jarigen & themaloze dagen

Geplaatst op 21 nov 2021
10jSLB, jarigen & themaloze dagen

Deze keer was 3KK aan de beurt om het tienjarig bestaan van onze school in de figuurlijke bloemetjes te zetten.
Wij hebben retro affiches muzisch beschouwd en er een 9 tal uitgekozen om
te verwerken als “ invulblad” voor een bezinningsmoment in elke klas of graad. Bepaalde niet zo makkelijke technieken werden hierbij ingeoefend :

• -  in 1 stuk een hand trachten uit te knippen

• -  met een golfschaar ( geeft meer weerstand ) de randen afknippen

• -  de achterkant van de papieren hand en sjabloon volledig bedekkend insmeren

met een lijmstift ( tweede hand gebruiken en het paier niet scheuren )

Alle kleuters & leerlingen kregen op woensdag 10 november de kans
om 10 redenen op te sommen of neer te schrijven waarom ze zo graag naar Sint - Lukas Basisschool komen. Ik vond het in iedergeval fijn om hun meningen te lezen. Nieuwsgierig naar het resultaat ? Zie foto’s op de klaspagina Of liever in het echt ? In de loop van volgende week plak ik het groepswerk achter een raam aan poort A, want aan poort B komt ze nu niet tot zijn recht )
Juf Tanja las een fijn kamishibaiverhaal voor “ Boven water, onder water “.
Wie thuis het nog eens wil navertellen aan de ouders of eens wil samen bekijken
... er bestaat een digitale versie op Schooltv.
Ze leerde ons ook een nieuw gezelschapsspel kennen ” Fonkelschat “

... een spel met drakenvuur.
Timur en Giselle glunderden op hun verjaardag .
In de boekenkast stopten we strips,prenten- en infoboeken met onderwerpen die de kleuters zelf hebben mogen aangeven. Bv. voor Elizan iets over een papegaai, voor Clea over de nachtwacht, Pixie koos voor magie, Elif wil meer weten over paarden, Mila over wetenschappers,Souleymane over ninja’s, Hektor over spiderman, Giselle over katten, Ayoub over een piratenschip, Jerom over straaljagers, Elouann over dino’s. Ugo wacht nog vol spanning op een boek over haaien en Frodo op 1 vol mummies. Timur wil een boek over tollen
... dat wordt nog een uitdaging ;0) en de anderen willen liever samen met mij op zoektocht naar 1tje in de klas.
Afgelopen donderdag zijn we als themaduik naar een tentoonstelling geweest  “ WOLKEN “ in maison des arts te Schaarbeek. De kleuters waren enthousiast en de komende twee weken gaan we dit thema uitwerken samen met Kunstkuur.

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)