kennismaking met de talentenarchipel

Geplaatst op 26 jan 2022
kennismaking met de talentenarchipel

Hallo allemaal,

 

Op deze geknutselde landkaart leren we negen verschillende eilanden benoemen.

En tijdens reflectiemomenten trachten we in overleg onze afgelopen activiteiten met een eiland te associëren.

 

Via het afgelopen thema wil ik het concreter duiden:

het taaleiland :

- de taalknuffels

- woorden voor een brief stempelen

- woorden vormen met tijdschriftenletters

- een prentenboek “ Het eiland van Olifant “

  van Leo Timmers voorlezen

het beeldeiland :

-  de jarigen realistisch tekenen

- allemaal een andere boot schilderen

 

het muziekeiland :

 

 - ritmeoefeningen, “muziekpartituur”             

 -  uitvoeren via de boomwhackers

 - het boekenlied aanleren

het fijneiland :

- krullebol: schrijfpatroon de golven

- parels rijgen

- vormafdrukken maken met wasco

- knippen en plakken van  “ bootmachineonderdelen”

het sameneiland :

- de jarigen vieren

- kringgesprek: de drie koningen

het wereldeiland :

- boeken die de kinderen meebrachten over dieren, dino's en Bretagne

het beweegeiland :

- turnen met Lorenzo

- reactiesnelheid liedje tegelijkertijd zingen en uitbeelden

 

- relaxatie: massageoefeningen 

het denkeiland :

- een ganzenbordspel

-  een bewegend onderdeel voor een boot bouwen

- een knikkerbaan bouwen die knikkers opvangt ipv overal te laten naartoe rollen

het wil- en durfeiland :

- met andere materialen een schans bouwen voor auto’s

- nieuwe materialen ontdekken ( hechten  met touw en hout, blokken met gekleurd plastic )

- een spel leiden

- durven alleen zingen voor de klasgroep

 

Deze week zitten we vooral op wi- en durfeiland.

Mila bepaalde de weg… zij voerde maandag een plan uit… maakte via drie tekeningen een verhaal.

Dinsdag probeerden we per drie ook een verhaal te verzinnen met  o.a. schimmenspel, magnetentheater, dierenpraatplaten, lego of playmobielmannetjes.

Vandaag begint de week van de poëzie en bood ik het gedichtje “ VERHAALTJE” aan uit de bundel “ Lichtjes in je ogen. “ van Haas & Monique Hagen.

Morgen lezen de leerlingen uit het vierde leerjaar ons in de speelplaatshuisjes voor en krijgen we van hen verteltassen ( met een spelletje uit elk boek ).

Volgende week is Mali Malak jarig en raad eens waarover hij ons iets gaat bijleren?

Zou het over zijn lievelingseten kunnen gaan ;0)

 

Foto’s van de afgelopen 2 weken zijn terug te vinden op onze klaspagina.

Bedankt aan allen die al een zakdoekendoos meebrachten.

Als uw kind ziek was , vergeet mij A.U.B.geen mailtje te sturen of het doktersbriefje mee te brengen… ik moet dat in een reden van afwezigheidsdossier verzamelen.

 

Nog een fijne woensdag!

Juf Nancy

terug

Onze klas

 

"Kleine kinderen geef je diepe wortels.
Grote kinderen vleugels."

(Chinese spreuk)

 

 

Ga naar onze online Drive map: LINK