Geplaatst op 6 mei 2017
Ela Stiek

Vrijdag 5 mei hebben wij een fijn interactief concert door Het Nationaal Orkest van België achter de rug en dat dan nog wel in Bozar !

Met Ela Stiek ( regenworm ) gaan we op stap met muziek, beeld en beweging.
De voorstelling speelt in op herkenbare activiteiten uit de leefwereld van het jonge kind (5-7 jaar) om het thema verdraagzaamheid in al haar vormen aan te kaarten: respect, gelijkwaardigheid, integratie, solidariteit...
De illustraties op het grote scherm ondersteunen de kleuters tijdens het luisteren. De kleuters moeten kunnen meedoen, lachen, uitbundig zijn maar ook ingetogen kunnen luisteren. Een themalied wordt tijdens de voorstelling verschillende malen meegezongen door alle kinderen en hun begeleiders.

We kregen hierover ook in de klas , op dinsdagnamiddag 24 april  een voorbereidende workshop  georganiseerd door Jeugd en Muziek.

Nogmaals bedankt aan de mama van Zyad en de grootouders van Robin om ons te begeleiden tijdens de treinreis, voorstelling, picknick en de speeltijd in het Warandepark !