Wie is Acarambawoelieweks ?

Geplaatst op 11 nov 2017
Wie is Acarambawoelieweks ?

We hebben ze nog niet ontmoet, maar via ons liedje “ In het grote toverbos”

weten we dat ze een vieze vreemde heks is en hier volgt een opsomming van haar ....

opvallendste kenmerken :

• Heeft een kromme neus met wrat, is volgens de kinderen oud en heeft dus rimpels.

• Kan lachen met een krakende stem.

• Heeft uitpuilende ogen en draagt daardoor vaak een bril.

• Ze stinkt en draagt altijd een heksenhoed.

• eetgewoonten :

• Vindt kabouters met blote billen en gezouten pinnemuts heel lekker.

• Krijgt nooit genoeg van snorren, slakkenslijm, rotte vis, botten, paddestoelen, slangen,

kikkers, beenderen ,de zuignappen van een octopus en al het eten dat er zwart uit ziet ( bosbessen, pruim, zwarte pens,.... )

karaktertrekken :

• Is niet lief voor mensen en sluit ze op , op allerlei manieren
    ( bv. In een doos met strik errond ) of tovert ze bv. om in een bord spaghetti.

• Ziet enkel zwarte en dode dieren graag. ( zie opgeblazen vis, spin en kever in plexiglas, slangenhuid )

• Heeft liefst gedroogde bloemen, maar de vleesetende planten en bomen ( want woont in een boomhut ) ziet ze graag levend. Hoe zou dat komen ?

• Weet veel van de natuur , kent bv. alle delen van een paddestoel en een beuk.

• Haar lievelingsseizoen is de herfst omdat dan de bladeren afsterven en rijkelijk giftige

paddestoelen en bessen in het bos groeien

• Als ze boos is spuwt ze braakballen.

• Is nieuwsgierig en kijkt graag in haar glazen bol.

hobby’s:

• Vliegt graag rond op haar bezem en rolt graag in de modder.

• Tekent graag dieren met houtskool

• Danst regelmatig “ de wandelende boom “.

• Maakt de mooiste heksenkringen met herfstmateriaal, kristallen en diamanten.

• Brouwt de beste giftige toverdrankjes ( tijdens een project met het 1ste leerjaar komende

week)

• Leert ons graag Frans via een liedje over het prentenboek “ De Heksenfee” In de klas vertellen we eerst de Nederlandstalige versie via de Kamishibai, daarna in de Bozar de Franstalige versie met klassieke muziek.

Hèhèhè ( =krakende heksenlach ) ! Ik verwacht nog spannende tijden.

Juf Nancy