Geplaatst op 28 aug 2020

MARIAM  STORM  JULIETTE

!
Jullie
zijn allemaal WELKOM op dinsdag 1 september in onze klas!

Ik hoop dat jullie samen een fantastische vakantie achter de rug hebben,
een fris en nieuwsgierig hoofdje hebben,
en er ook gewoon heel erg veel ZIN in hebben?

Zoals jullie al hebben vernomen, beginnen we de schooldag aan de grote B-poort.
Daar zal ik jullie kleuters opwachten van 8u40-8u50, daarna gaan we samen naar onze klas.

Er komen ook nieuwe kleuters (Lou, Hugo en Raphaëlle) voor de eerste keer naar school, wij verwelkomen hen heel graag op hun tempo in onze klas!
Het afscheidsmoment kan dus misschien wel wat spannend worden. Ons zorg team zal hierbij ondersteuning bieden om dit samen met mij warm op te vangen!
Bereiden jullie je kleuter een beetje voor op deze gebeurtenis?
Overloop wat er zal gebeuren (poort, afscheid, samen naar de klas om véél te spelen), maak samen het rugzakje klaar,
bereid samen een lekkere lunch en misschien wil de lievelingsknuffel ook wel mee naar school?

Hou het afscheid ’s ochtends kort en ontspannen, en vertel ook wie er “straks” je kleuter komt afhalen.
Extra tips

Tot en met de herfstvakantie bestaat onze graadsklas van de jongste kleuters (JK) uit een klein groepje kleuters (de exacte aantallen zijn nog wat in beweging),
die allemaal ongeveer even oud zijn (niveau 1e kleuterklas).
Dit beloofd alvast een rustige start voor iedereen.
Na de herfstvakantie stappen er pas nieuwe peuters in.

Ik stak de klas in een fris kleedje, bekijk dus zeker het nieuwe album op onze klaspagina!
Een knusse boekenhoek om rustig in te nestelen en te genieten van verhalen en prenten,
de loose parts op basis van ecologisch en duurzaam materiaal zijn sterk uitgebreid voor eindeloos plezier en om spel + verbeelding te stimuleren, ..

Graag tot dinsdag,
ik kijk er naar uit jullie weer te zien..
Of om jullie te leren kennen!

Liefs,

x juf K                °

oO

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art