Onze eerste week!

Geplaatst op 5 sep 2020
Onze eerste week!

HALLO ALLEMAAL,

Onze EERSTE week zit erop!
      HUGO     LOU     EYMEN     RAPHAËLLE
Hebben dat fan-tas-tisch goed gedaan voor hun eerste schooldagen bij ons, hun traantjes waren snel voorbij toen we al spelend de klas ontdekten. En
    Aimé       Zanna   Oscar  Hind  Mariam
         Juliette  Storm
kwamen nu als oudsten van de groep weer naar onze klas, ze speelden nog heel voorzichtig in het begin, en hielpen de nieuwe kleuters waar nodig.

 

Samen weer aan elkaar wennen, we
    speelden spelletjes spelen om elkaar beter te leren kennen en die al die nieuwe namen te onthouden J, met de nieuwe glitter bal en ons Hé hallo liedje.
>
Hugo koos de auto als symbool en is een vrolijke babbelaar.
Lou en Raphaëlle hebben allebei konijntjes – knuffels die overal mee op bezoek gaan en soms ook meespelen.
Eymen is heel nieuwsgierig en puzzelt graag.
Aimé is heel open naar iedereen en maakt snel vrienden.
Zanna is graag dicht in de buurt van mij en ontpopt zich ook als initiatiefnemer van de klas.
Oscar dacht dat ik in een Frans bioparc de echte staart van de leeuw had geknipt J
Hind vond het stempel spelletje met de symbolen heel fijn.
Mariam vindt Lou fijn gezelschap om mee te spelen.
Onze enthousiaste Juliette zegt graag gekke dingen en geeft graag “aaikes” in ieders haar.
Storm weet veel over het eten en gedrag van dieren, en dat deelt hij graag met ons.

                

!
WE ONTDEKTEN
EEN ANDERE
NIEUWE,
GEKLEURDE
WERELD!


 

 

 

BEDANKT lieve kleuters voor deze toffe eerste week, waarin jullie voorzichtig – nieuwsgierig – met een kleinGROOT hartje onze klas en de wereld rondom ons verkennen. Ik begeleid jullie dit jaar GRAAG verder en ondersteun ook heel graag jullie ontwikkelings- en artistiek proces… Heel veel knuffels en een fijn weekend, Liefs,
                                            x juf K

terug

Onze klas

“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”

Bruno Munari
// uit: Design as Art