Jij, vriend van mij!
HAllo iedereen,
Onze post heeft een beetje vertraging opgelopen maar hier is hij dan!
We deden veel verschillende dingen vorige week, rond het thema vriendschap.
/// bijvoorbeeld //
We maakten prachtige vriendschapsstenen voor elkaar. Jullie kleuters kozen een vriendje uit, en gaven hun steen met de nodige trots af.
Gaven jullie de stenen al een speciaal plaatsje thuis?
> foto's hiervan zijn zeker welkom als dat lukt!
We starten morgen met een interview met juf Alisha, die thuis op een boerderij woont, en dat kunnen we morgen zien op groot formaat (beamer). We bereiden het interview voor met vragen die we willen stellen in de vorm van tekeningen! In onze klas zijn heel veel spelletjes en speelgoed te vinden in het thema; een boerderij, dieren, wel 100 verschillende eieren waarmee we tellen, sorteren, versieren,..
Het boek "Rikki en Mia de kip" vormt een rode draad. Er is een Mia in de klas, en we kijken elke dag hoeveel eitjes ze gelegd heeft. We leren ook werken met de computer, want het prentenboek is digitaal uitgewerkt (Fundel app) met educatieve spelletjes en een verteltheater!
Onze klas
“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”
—
Bruno Munari
// uit: Design as Art