HAllo Lionel, zon en vriendjes!
IMPRESSIES
Mohamed Amine ziet in puzzelstukjes van een hondje het evenbeeld van Ollie.
Bij de grote puzzels in de klas is Hazal ongelofelijk geconcentreerd.
Yusra schrok een beetje van het griezelig skeletje op de kermis in het filmpje van Rintje, en kon achteraf niet stoppen met lachen ? Ook Koray voelt zich goed in de klas en maakt het liefst kralentorens op de grond, zodat hij ze goed kan zien en er heel dichtbij kan zitten.
Léo-Paul is onze vaste compost meester, en zorgt ervoor dat wij ons fruit in de emmer kunnen gooien.
Onze nieuwe vriend Lionel heeft een fijne eerste week achter de rug, hij vindt momenten samen in de kring heel gezellig en daar wordt hij blij van!
Lou en Raphie vonden het spetter-spat schilderij fascinerend om te maken, en keken heel goed hoe de spatten een meertje werden en dan een zee van kleur..
Ook Oscar leefde zich uit met de spatten, en wij mogen zijn prachtige boek van Rintje tot het eind juni bij ons in de klas houden om in voor te lezen en in te kijken!DANKJE!
Samen spelletjes spelen met eenvoudige spelregels leren we ook van elkaar. Juliette bracht een prachtig assortiment mee dat de familie schenkt aan de klas(DANKJEWEL!!), en zij leert ons hoe we dat correct spelen.
Deze week vielen er een paar drinkbussen om op de tafel toen we samen aten. De eerste keer wist Eymen niet goed wat te doen, maar nu lost hij dat probleemloos op door zelfstandig de vod te nemen en te poetsen.. En mij dat achteraf gewoon mee te delen.
Op 11 april werd Zanna vier jaar, en ze bracht voor iedereen iets lekkers mee woensdag ?!
Hind en Zanna hebben vrijdag zelfstandig met een vouwpatroon dat ik hen leerde, rozen gevouwen. Raphaëlle werd in de vakantie grote zus, en kan heel mooie vertellen over haar broertje.
Mariam maakte in het spetter schilderij een oranje zee, en keek heel nauwkeurig hoe die na verloop van tijd paars en zwart werd..
Achter een blauwe kap zit verscholen… Onze Storm ? ! Storm vindt het heel leuk om zich te verstoppen in zijn kap, en wij vinden dat ook heel leuk ?
Storm, Hugo en Aimé zoeken elkaar meer en meer op en het is mooi om te zien hoe ze rekening houden met elkaar en goed kunnen samen spelen.
>> VOLGENDE WEEK introduceer ik voor de kleuters onze puzzelkast die uitgebreid en aangepast werd, waarbij ieder puzzelt op zijn eigen niveau, en met een eigen puzzelboekje (voor wie daar klaar voor is) om zelfstandig zorg voor te dragen. Ook de kleuters van juf Isabelle gaan in onze klas hiermee aan de slag.
NIEUW OP WOENSDAG! Onze peuters en kleuters gaan vanaf nu op woensdag doelgericht tijd doorbrengen met elkaar.
De peutergroep komt samen in de klas van juf Isabelle, en de kleutergroep in mijn klas.
Zo wordt de rijke leer-en speelomgeving van het leeftijdsgemengd werken ook aangevuld met deze nieuwe momenten.
Groetje, K
Onze klas
“To enter the world of a child (or a cat) the least you must do is sit down on the ground without interrupting the child in whatever he is doing, and wait for him to notice you. It will then be the child who makes contact with you, and you (being older, and I hope not older in vain) with your higher intelligence will be able to understand his needs and his interests, which are by no means confined to the bottle and the potty. He is trying to understand the world he is living in, he is groping his way ahead from one experience to the next, always curious and wanting to know everything.”
—
Bruno Munari
// uit: Design as Art