Het Nieuwsblad • De school wordt hermetisch afgesloten

Geplaatst op 27 nov 2015
Het Nieuwsblad • De school wordt hermetisch afgesloten

Welke veiligheidsmaatregelen neemt u?

Directeur Wim Van den Brulle: "Normaal hebben we een opendeurpolitiek, maar nu wordt de school hermetisch afgesloten. Iedereen die binnen wil, wordt gecontroleerd. Leerlingen en ouders moeten aanbellen en een toezichthouder moet de persoon herkennen voor die binnenmag."

Blijven sommige leraars en leerlingen thuis?

"Absoluut niet. Iedereen heeft zin om er weer in te vliegen. Er is eerder onbegrip voor de sluiting van scholen. We beginnen zelfs drie kwartier vroeger om samen te ontbijten, bij te praten en richtlijnen te geven. Ik verwacht niet dat veel leerlingen thuisblijven. Er is ook geen andere optie. We mogen ons niet laten terroriseren."

Hoe legt u de situatie uit aan uw leerlingen?

"'s Morgens ­verzamelen we ­alle leerlingen en ouders om uit te leggen waarom de school twee dagen dicht was. De ouders mogen daarna nog wat blijven om na te praten. De kinderen willen we het gevoel ­geven dat ze bij ons terechtkunnen als ze zich angstig voelen. Voor een knuffel of een ­gesprek. Het zit hem in de kleine dingen." (jvde)