Schoolstraat

Geplaatst op 29 sep 2018
Schoolstraat

Beste ouder

Vanaf maandag 1 oktober wordt de Groenstraat een 'schoolstraat'. Een schoolstraat is een straat die wordt afgesloten aan het begin van de schooldag, bij ons tussen 8u en 9u, voor alle gemotoriseerd verkeer. Bewoners kunnen de straat wel uitrijden tijdens dit uur, maar niet inrijden.

We willen op deze manier werk maken van een gezonde en aangename schoolomgeving met betere luchtkwaliteit, kansen voor vergroening, sociaal contact, beweging, duurzame verplaatsingen en een beter verkeersveiligheid.

Sint Lukas Brussel wil hier heel graag aan deelnemen.

We kunnen dit echter niet alleen. We rekenen hiervoor op de steun van vrijwilligers, ouders, buurtbewoners,... om dagelijks de straat af te sluiten en te heropenen.

Klik hier voor de brief met invulstrookje.

Vragen, opmerkingen of suggesties kan je steeds aan de school laten weten via info@sintlukas.brussels

Neem ook zeker een kijkje op de website en steun deze nationale campagne!